Uttak Fossum Elite 2024/2025

Fossum Elite søker utøvere for sesongen 2024/2025

Fossum Elite

Fossum Elite er et satsingslag for skiskyttere og langrennsløpere i alderen 20-25 år i regi av Fossum IF. Laget ble startet i 2021, med mål om å kunne gi løpere som virkelig ønsker å satse på sin idrett et godt tilbud etter videregående skole. Lagets mål har vært å rekruttere løpere til landslag og deltakelse i internasjonale renn, og i løpet av de siste tre sesongene har vi hatt løpere i både Junior VM, U23 VM og World Cup.

Ny sesong starter 1. mai, og i den anledning søker Fossum Elite nye utøvere til laget. Vi søker utøvere som virkelig ønsker å satse på sin idrett og som har et langtidsperspektiv på sin idrettssatsing. Fossum Elite sin satsing er åpen for løpere fra alle klubber.

Vi tilbyr et helhetlig opplegg med faste ukentlige fellestreninger, samlingsopplegg og felles opplegg på alle nasjonale renn. I tillegg til dette vil alle utøvere få tett treningsoppfølging av våre to trenere, Sindre Gjøsæter (skiskyting) og Ånund Lid Byggland (langrenn)

Uttak

Søknadsfrist er 1.april. Vi oppfordrer alle som er interessert i å bli en del av Fossum Elite til å sende inn en søknad. Uttak gjøres på bakgrunn av uttakskriterier som er fastsatt av Styret i Fossum L/S og Styret i Fossum Elite. (Se under)

Søknadsskjema Fossum Elite 2024/2025