Lyst til å starte med skiskyting?

Påmelding for 2013-årgangen er åpen! Oppstart 10.oktober med Skiskytterskole. Vi har også ledige plasser i de øvrige yngre gruppene.

Mer informasjon om skiskyting i Fossum:

Påmeldingslenke (gjelder påmelding samt deltakelse på skiskytterskolen): https://app.rubic.no/Public/Events/15668

Skiskyttertreningene er hovedsakelig skytetrening, og man følger derfor langrennstrening i tillegg, enten i Fossum eller i sin lokale klubb (det er ikke anledning til å drive med skiskyting uten å trene langrenn i tillegg). Det betales aktivitetsavgift til begge gruppene. Treningsavgiften i skiskyting vil for sesongen 2023/24 være kr 1.650 for de to yngste gruppene, samt ev. leie av klubbvåpen kr 1.000 per sesong. I tillegg faktureres avgift for skudd på kr 1.450 (alle benytter klubbens ammunisjon, selv om man har eget våpen). .

Treningstid for Skiskyting 2013-gruppen blir tirsdager kl 17.15-19.00. For de som trener langrenn i Fossum så er treningstid for langrenn 2013 mandager og onsdager kl 18.30-20.00 (19.30 frem til det blir skiføre).

Vi tilbyr leie av klubbvåpen for de to yngste årgangen (dvs for neste sesong 2012 og 2013 årgangen). Vi anbefaler å kjøpe eget våpen så tidlig som mulig, da det er store fordeler å skyte med sitt eget våpen. Det er et godt marked for kjøp og salg av rekruttvåpen og verdifallet er ikke stort. NB! for å kjøpe eget våpen må man ha gjennomført Skiskytterskolen/ sikkerhetskurs (krav fra politiet).
Leie av klubbvåpen koster for tiden kr 1.000 per sesong. NB! for de som er født 2011 og tidligere har vi ikke mulighet til å tilby leie av våpen.

Før oppstart arrangerer vi Skiskytterskolen, der det blant annet er sikkerhetsopplæring. Denne er obligatorisk for alle nye utøvere og minimum en forelder/ foresatt. Skiskytterskolen vil gå over to ganger; tirsdag 10.okt (teori) og sannsynligvis tirsdag 17.okt. Deretter vil det være ordinære treninger. Det kommer egen påmelding for Skiskytterskolen med betaling av deltakeravgift kr 650 (dekker barnet og foreldre/ foresatte)). Alle påmeldte til skiskyting får mer informasjon om dette.

Skiskyting krever litt mer av foreldrene enn andre aktiviteter (foreldrekontakt, våpenansvarlige, foreldrevakter), men til gjengjeld tilbyr vi et veldig hyggelig foreldremiljø og et godt nettverk.

Vi ønsker utøvere og foreldre velkommen til Fossum Skiskyting!

Har du spørsmål ta kontakt via e-post: skiskyting@fossumif.no