Klubbmesterskap skiskyting torsdag 16. mars

Velkommen til klubbmesterskap!

Torsdag 16. mars arrangeres det æreverdige klubbmesterskapet vårt i skiskyting på Fossum. Det blir en fartsfylt kveld for både små og store – nytt av året er at vi lanserer Pudding Mix-stafett, der alle foreldre har muligheten til å måle krefter i en parstafett med blandet kjønn. Videre følger invitasjon til årets klubbmesterskap.

Program:

16:30 – 17:15 Hente startnummer og våpenlapper

17:30 – 18:30 Innskyting

18:45 – …. Start

G/J 2012 – Individuell start sprint 3 x 0,9km (To liggende, store blinker og m/støtte)

G/J 2011 – Individuell start sprint 3 x 0,9km (To liggende, små blinker og m/støtte)

G/J 2010-2009 – Fellesstart 2 x ca. 0,9km + 1 x ca. 1,1km (To liggende & små blinker)

G/J 2007-2008 – Fellesstart 3 x ca. 1,1km (To liggende & små blinker)

M/K Junior/Senior – Fellesstart 4 x ca. 0,9km + 1 x ca. 1,1km (To liggende & to stående skytinger)

M/K Pudding Mix S – Fellesstart stafett. 2 x 0,9 km: (En runde på ca 900 m, liggende skyting, store blinker m/støtte, ingen ekstra skudd, eventuelt strafferunder for så veksling.

(Angitte løypelengder og antall runder er foreløpig og kan bli endret)

Påmelding:

Link til påmelding alle klasser:  https://app.rubic.no/Public/Events/5269

Påmeldingen skjer gjennom Rubic.

Skulle du ha problemer med å melde deg på eller ha andre spørsmål vedr påmelding vennligst kontakt medlemshjelp@fossumif.no

Startkontingent kr. 200,-.

Påmeldingsfrist er torsdag 09. mars.

Retningslinjer ved sykdom:

Kort oppsummert – er du syk eller har symptomer så holder du deg hjemme.

Lånevåpen:

Koordineres av lånevåpen ansvarlige for hhv 2011 og 2012.

Deltakere til Pudding mix stafett er ivaretatt og trenger ikke foreta seg noe ift lånevåpen.

Innskyting:

Oppmøte innskyting senest 15 minutter før oppsatt tid på standplass.

Innskytingslister legges ut på Fossums hjemmesider og Facebook mandag 13. mars.

Løyper:

Løypekart settes opp ved start.

Klasser og distanser:

Det blir vanlige, kjente klasser og distanser for de yngre årskullene (se over).

Nytt av året er Pudding mix stafett. Her forventes at alle foreldre blir med uansett nivå på både skyting og ski.

2 på hvert lag. Fortrinnsvis en dame og en herre på tvers av familier. Lagene trekkes på renndagen. 1 runde på 900 meter (ps snill løype, ingen bratte bakker), liggende skyting, støtte og store blinker, ingen ekstra skudd, evt strafferunde(r) for så veksling. Lånevåpen er tatt hånd om. Alle får en kort innføring og en prøveserie på blinkene før start. Det eneste du trenger å ha med er eget skiutstyr (klassisk eller skøyting).

Premiering:

Premieutdeling vil finne sted kort tid etter de ulike klassene er gjennomført.

Dugnad:

For at dette skal bli et hyggelig og bra arrangement vil det være behov for dugnadsinnsats. Vi ber derfor om at alle foreldre setter av denne kvelden. Lister med fordeling av leder- og funksjonæroppgaver er på vei ut.

Rennleder: Per Gunnar Haugen, mob. 90 56 1995, e-post: pergunnar204@gmail.com