Treningsgruppe 11-12 år

Vi trener hver tirsdag fra kl 18.00-19.30 på ulike lokasjoner i Bærum. Sesongen 2024 starter vi opp tirsdag 9. april.

Nye 11-12 åringer starter med O-intro på klubbhuset på Fossum. Dette foregår på de første treningene og fokuserer på nybegynneropplæring gjennom lek og oppgaver. Det består av en blanding av teorioppgaver og leker for å lære om kart og karttegn.

Etter O-intro foregår treningene på ulike lokasjoner både i bebygget strøk og i skogområder i Bærum og da i hovedsak i marka sør for Østernvann.

Treningene består av både o-teknisk trening på kart, lekbasert o-teknisk trening og løpstrening som stafetter. Vi er avhengig av at foreldre er med å veilede og «skygge» barna slik de føler seg trygge på ukjente steder og spesielt i skogen. Noen treninger er nybegynnerløp som arrangeres i Asker og Bærum samt Oslo Vest.

De som har vært med på trening tidligere og kan litt orientering, blir med 11-12 års gruppa ut på trening.

Har du lyst til å begynne med orientering og ikke har fått med deg O-intro, så er det bare å møte opp på trening og ta kontakt med en av trenerne og fortelle at du er ny.

Informasjonskanaler og påmelding

Påmelding:

Dersom barnet ditt er helt ny i Fossum IF, velg «Bli medlem» fra hovedsiden til Fossum IF og følg veiledningen.

Dersom barnet ditt allerede er medlem i Fossum IF, meld på ved å følge denne linken: https://app.rubic.no/Public/Events/19207

Informasjon om treninger:

Vi har en egen Spond gruppe der informasjon om treninger legges ut. Meld inn ditt barn i link under. (Merk: det er ingen kobling mellom Spond og Rubic medlemsystem): https://group.spond.com/JDLJO

Generell informasjon:

Vi legger ut infromasjon om treningene i vår lukkede Facebookgruppe for foreldre: Fossum Orientering 11-12 foreldre.

Be om å få bli medlem så du får med deg informasjonen.

Spør oss om det er noe du lurer på.

Velkommen til o-trening i Fossum IF.