Om gruppa

Ungdomsgruppa (13-16 år)

Fossum IF er en av Norges største orienteringsklubber og har en av landets største ungdomsgrupper. 20-30 ungdommer deltar regelmessig på treninger og løp. Sesongens hovedmål er Tiomila (april/mai), Trimtex Cup (sesongcup) og Hovedløpet (august). I Tiomila pleier Fossum å stille med 5-6 ungdomslag (4 etapper). Trimtex Cup er kretsens egen ungdomscup, og her pleier om lag 30 løpere å stille på ett eller flere løp. I Hovedløpet (kun for 14-16) pleier Fossum å stille med 15-20 deltakere og er med det en av de største klubbene. Ungdomsgruppa har de siste årene oppnådd gode sportslige resultater i både Tiomila, Trimtex Cup og Hovedløpet, samt andre løp og stafetter. Ungdomsgruppa har et godt sosialt miljø, og flere av utøverne har sine beste venner i o-miljøet.

Et av de primære målene for Fossum er å opprettholde posisjonen som en ledende ungdomsklubb i Norge. Dette innebærer at klubben satser mye på både å beholde og utvikle de løperne som allerede er i klubben samt rekruttere nye. Alle utøvere, både erfarne og ferske o-løpere, som ønsker å utvikle seg som o-løpere får et godt treningstilbud slik at de opplever mestring. Fokus i ungdomsgruppa er mestring og miljø, ikke resultater. For å skape et godt miljø prøver klubben å legge til rette for at ungdommene skal få mange av sine nærmeste venner i o-miljøet. Erfaringer viser at dette også er en viktig forutsetning for å oppnå gode sportslige resultater.

Ungdomsgruppa har et variert og godt treningstilbud. Med unntak av skoleferier har klubben typisk tre fellestreninger hver uke året rundt. Klubbens faste treningsdag er tirsdag, og i o-sesongen fra april til oktober er det stort sett trening fra klubbhuset på Fossum hver tirsdag fra kl. 18:00 til 19:30. I tillegg arrangerer klubben flere samlinger i løpet av året, både kveldssamlinger og treningssamlinger (inkludert to årlige kretssamlinger).

Informasjon om treninger, samlinger og løp m.m. legges ut på gruppas lukkede Facebook-side (Fossum orientering Ungdomsgruppa).

Telefon og e-post-adresse til oppmann og de mest sentrale trenerne finnes under «Trenere» i menyen til venstre. Kontakt oss gjerne om det er noe du lurer på, enten du/dere har løpt orientering før eller er ukjent med orientering og nysgjerrig på om dette kan være noe for deg og/eller dine barn.

Velkommen til o-trening i Fossum IF!

Bli grasrotgiver i dag!

Du kan bli grasrotgiver i alle Norsk Tippings kanaler eller ved å sende SMS: Grasrotandelen 971322934 til nummer 60000

Sosiale medier