Om gruppa

Vi trener hver tirsdag fra klubbhuset på Fossum kl 18.00-19.30 fra etter påske til høstferien. Sesongen 2023 starter vi opp tirsdag 11. april.

Nye 11-12 åringer starter med O-intro, som er tre ganger med fokus på nybegynneropplæring gjennom lek og oppgaver. O-intro består av en blanding av teorioppgaver inne, leker for å lære om kart og karttegn ute og inne og enkelt treningsopplegg ute. Etter O-intro er vi bare ute i skogen. Treningene skal generelt bestå av både o-teknisk trening på kart, lekbasert o-tekninsk trening og løpstrening som stafetter.

De som har vært med på trening tidligere og kan litt orientering, blir med gruppa ut på trening.

Har du lyst til å begynne med orientering og ikke har fått med deg O-intro, så er det bare å møte opp på trening og ta kontakt med en av trenerne og fortelle at du er ny.

I treningen inngår også nybegynnerløp som arrangeres i Asker og Bærum samt Oslo vest.

Påmelding til treningen skjer ved innmelding i Fossum. Gi beskjed om at du skal være medlem av o-gruppa. Treningsavgiften i o-gruppa er kr 1000,-.

Vi legger ut infromasjon om treningene i vår lukkede Facebookgruppe for foreldre: Fossum Orientering 11-12 foreldre.

Be om å få bli medlem så du får med deg infromasjonen.

Spør oss om det er noe du lurer på.

Velkommen til o-trening i Fossum IF.