Tur-orientering

Fossum arrangerer årlig tur-orientering i Bærumsmarka og Sørkedalen samt i urbane strøk i Østre Bærum og på Fornebulandet. Til sammen er dette et av Norges største og mest omfattende tilbud om tur-orientering. For sesongen 2024 øker vi til 180 poster fordelt på 10 kart.

Oppdatert info om årets tur-orientering i Fossum finner du på hjemmesiden for tur-orientering i Norge: Fossum IF (turorientering.no)

Tur-orientering i Fossum har en egen Facebook-side hvor det legges ut bilder og relevant info om årets sesong:  Turorientering Fossum | Facebook

Ønsker du å komme i kontakt med Turorienteringskomiteen sender du en e-post til: fif.turo@gmail.com

Det er også mulig å laste ned appen Turorientering og i denne finne frem til Fossums tur-o-opplegg, les mer om denne her: https://www.turorientering.no/next/p/73998/172809

Tur-orienteringssesongen i Fossum starter så snart snøen forsvinner i slutten av mars og avsluttes med høstferien i oktober. Først ut i år er Storøya/Storøyodden med oppstart allerede 23. mars (palmelørdag). Vi fortsetter med tur-o-hefter istedenfor tur-o-konvolutter. Disse koster også i år 500 kr, betales med VIPPS. De er allerede lagt ut for salg på Fossum klubbhus, Joker Eiksmarka og Circle K Bogstad. Øvrige salgssteder for de til salgs uken før påske:

• Fossum klubbhus, åpen selvbetjent postkasse ved inngangsdøren
  • Bull Ski & Kajakk     Røa og Sandvika
  • Meny:                       Jar, Bekkestua, Østerås, Røa og Bærums Verk
  • Kiwi                           Eiksmarka
  • Ark                            Østerås og Bekkestua
  • Circle K                    Bogstad
  • Posten, Joker          Eiksmarka
  • DNT Sæteren Gård
  • Nygård markastue
  • Sørkedalen landhandel

De som ønsker å få heftene tilsendt i posten kan også bestille dem på e-post: fif.turo@gmail.com  Porto tilkommer da med kr 75.

Et introduksjonskurs i bruk av kart og kompass finner du her: Nett-orientering 2015 (nof-orientering.org)

Bli grasrotgiver i dag!

Du kan bli grasrotgiver i alle Norsk Tippings kanaler eller ved å sende SMS: Grasrotandelen 971322934 til nummer 60000

Sosiale medier